Šiaulių Vykinto RK

ŠIAULIŲ VYKINTO ROTARY KLUBO PREZIDENTO (2019-2020m) INAUGURACIJA UKRAINOJE

2019-06-24 « Atgal
ŠIAULIŲ VYKINTO ROTARY KLUBO PREZIDENTO INAUGURACIJA UKRAINOJE -

Šiaulių Vykinto Rotary klubas jau daug metų turi gražią tradiciją savo prezidentų inauguracijas rengti užsienyje – svarbiose Lietuvos istorijai ar sietinose su jos vardu vietose, tokiose kaip šv. Brunono kryžius (Gižyckas, Lenkija), Žalgirio mūšio vieta, Krokuva (Lenkija), Lydos pilis, pastatya Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino įsakymu (Lyda, Baltarusija), Tolminkiemio bažnyčia, atsiradusi Kristijono Donelaičio iniciatyva (Tolminkiemis, Kaliningrado sritis), prezidento Valdo Adamkaus bulvaras (Anaklija, Gruzija), karaliaus Mindaugo žūties vieta (Agluona, Latvija), Liubarto pilis (Luckas, Ukraina) ir kt.

Šiais metais buvo nuspręsta aplankyti istorinius Bukovinos ir Podolės regionus Ukrainoje bei susitikti su Ukrainos rotariečiais. Į prezidento inauguracijos šventę kartu su Šiaulių Vykinto Rotary klubu vyko ir  Šiaulių Rotary klubo „Harmonija“ bei Vilniaus Rotary klubo „Vienybė“ atstovai, iš viso į kelionę išvyko 34 asmenys.
                      Pirmąją vizito dieną (birželio 21 d.) susitikome su Černovicų srities gubernatoriumi Michailu Pavliuku, kuris labai šiltai atsiliepė apie Lietuvos pagalbą Ukrainai bei vietinių rotariečių vykdomus projektus. Oficialiosios dalies metu už aktyvią veiklą vietos bendruomenės labui buvo apdovanoti du Černovicų Rotary klubo atstovai. Susitikimo metu apsikeitėme dovanomis, buvo pravesta trumpa ekskursija po administracijos pastatą bei įamžinta bendra atminimo nuotrauka.
                      Tolesnę pažintį su miestu tęsėme po įspūdingą Černovicų  nacionalinį universitetą, kuris 2011 m. buvo įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą, aplankėme universiteto Baltistikos centrą, įkurtą 2017 m. Visai lietuvių delegacijai tikrai buvo malonu išvysti tai, ko visai nesitikėjo – lietuvišką trispalvę, herbą, himno tekstą. Visus sužavėjo centro vadovė Aliona Shyba, kuri pamilo lietuvių kalbą ir tapo  lietuviškumo puoselėtoja Ukrainoje. Šiuo metu lietuvių kalbą studijuoja apie dvidešimt studentų. Pažintį su vadove vėliau pratęsėme bendrame vakare su Ukrainos rotariečiais bei aptarėme ateityje galimus bendrus projektus.
                      Po pietų buvome pakviesti oficialaus vizito į meriją, kurioje maloniai nustebino šiltas ir betarpiškas bendravimas, sužinojome miesto savivaldos istoriją.
Kitos kelionės dienos (birželio 22 d.) rytą prie mūsų prisijungė net penkių Ukrainos Rotary klubų – Černovicų, Rachovo, Užgorodo, Ivano Frankovsko, Lvovo – atstovai. Visi kartu, apimti pakilios nuotaikos bei rotarietiškos bendrystės dvasios, išvykome į Chotyno tvirtovę, užimačią septintą vietą  įspūdingiausių Ukrainos kultūros bei architektūros paminklų sąraše. Pati vietovė garsi 1621 m. įvykusiu Chotyno mūšiu, kuriame jungtinė Abiejų Tautų Respublikos kariuomenė, vadovaujama Lietuvos didžiojo etmono Jono Karolio Chodkevičiaus ir remiama Ukrainos kazokų, atrėmė daugiatūkstantinę turkų kariuomenę. Pati pilis ant stataus Dnestro kranto su savo aura padarė neišdildomą įspūdį.
Šiaulių Vykinto Rotary klubo naujojo 2019–2020 m. prezidento Audriaus Griciaus inauguracija įvyko tą pačią dieną istorinėje LDK Podolės Kameneco pilyje, taip pat įtrauktoje į įspūdingiausių Ukrainos kultūros bei architektūros paminklų sąrašą. Tai yra pietinė LDK tvirtovė plečiant savo įtakos ribas. Po 1362 m. Mėlynųjų Vandenų mūšio Lietuvos didysis kunigaikštis Algirdas Podolės sritį atidavė valdyti lietuvių kunigaikščiams Karijotaičiams, kuriems ir priskiriama miesto akmeninės tvirtovės statyba. Manoma, kad pilis pastatyta 1362–1373 m., o 1374 m. ji pirmą kartą buvo paminėta kunigaikščio Jurgio Karijotaičio rašte.
                      Trečiąją savo kelionės dieną (birželio 23 d.), lydimi vietinių rotariečių, tęsėme pažintį su Ukraina – aplankėme vieną didžiausių Černovicų srities religinių centrų, po pietų plaukėme laivu Dnestro upės konjonu, kur buvome pakerėti aukštų, uolėtų krantų bei nuostabių supančios gamtos vaizdų.
                      Nepastebimai prabėgo trys turiningos, pilnos bendravimo ir pažinimo džiaugsmo, naujų brolių ir seserų suradimo, netikėtų susitikimų dienos Ukrainoje. Puikiai praleidome laiką, pasisėmėme naujų minčių bei idėjų ir manome, kad dar būtinai sugrįšime į Ukrainą ne tik naujais vizitais, bet ir su tarpusavio bendrais projektais.

Šiaulių Vykinto Rotary klubas inauguruotas 2008 m., šiuo metu klube yra 28 nariai.
2017 m. buvo pasirašytos dvi bendradarbiavimo sutartys su Užgorodo „Skala“ ir Lvovo „Zamok“ Rotary klubais.
2017 m. kartu su Biržų bei Kauno „Romuvos“ Rotary kubais – Užgorode Rotary parke pastatytas krepšinio stovas.
2018 m. Užgorodo „Skala“ Rotary klubas sudalyvavo bendrame projekte – Šiaulių paliatyvios pagalbos ir slaugos centro besikuriančiuose socialinės globos namuose (Šaukėnuose, Kelmės r.) buvo įrengta virtuvė ir devynios palatos.

Komentarai

Norėdami tęsti, pastumkite slanktuką į dešinę